maandag 27 januari 2014

Project Mary.

Hallo Chickies,

Alweer zowat een maand voorbij en ik heb nog niet tegen jullie kunnen zeggen Happy New Year!
Een beetje laat maar bij deze alsnog een goed, vrolijk, gezellig, creatief, maar vooral een gezond 2014. Op het moment dat ik deze kaart plaats regent het pijpenstelen buiten, dus Tilda kon niet beter op haar plek zijn.

Mijn projektje voor deze maand is een kaart die bestaat eigenlijk uit 2 kaartjes en als het gesloten is lijkt het of er een kado-tje op de kaart zit.
Ik heb namelijk een normale basiskaart gemaakt van 15 x 15 cm en daarop heb ik een kleinere kaart gemaakt met een aparte sluiting.



Tilda is het kado-tje en als je haar van haar strik ontdoet komt het eruit te zien als onderstaande foto.



En zo kun je al zien dat het niet een normale recht kaartje is wat er op de basis zit.
Tilda (gekleurd met copics) heb ik op het bovenste schuine gedeelte geplakt, maar haar voetjes zijn los.
Dit moest wel omdat anders het kleine kaartje niet open kon en daar nu juist een wens voor de jarige in staat.



Zo ziet het eruit als je het kleine kaartje openmaakt en zo kun je ook zien waarom de voetjes van Tilda niet vastgeplakt konden worden. En ja, ze lijkt nu te liggen, maar dat komt omdat het kaartje schuin geopend wordt en dat is wat lastig uitleggen, maar kijk maar eens goed naar de vouwen in het kaartje, dan wordt het je wel duidelijk (denk ik).


Dan........als je het geheel omslaat heb je de eigenlijke basis kaart waarin nu alle ruimte is om nog een briefje te schrijven aan de jarige job, of een envelopje met wat geld.

Dat was het weer voor deze maand en ik hoop als ik de volgende keer plaats dat het wat mooier weer is of dat we in ieder geval heerlijk nog wat sneeuw en zon hebben gehad,

Tot de volgende keer,

Creatief liefs,

Mary


5 opmerkingen:

  1. O Mary wat een leuk idee! Echt een verstopte boodschap! Tilda is ook prachtig gekleurd en verder ziet je kaart er ook heel mooi uit! Liefs,
    http://littlecreass.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Mary. Inderdaad een ontzettend leuk idee en prachtig gemaakt. Tilda is supermooi ingekleurd zeg! Groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauwie! Dit is een leuk kaartje zeg. Leuk modelletje.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig projectje Mary....echt heel gaaf en goed uitgelegd wat je gedaan hebt.
    Groetjes van Plony.

    BeantwoordenVerwijderen