woensdag 9 oktober 2013

Anita's eerste projectje.....

Goedemorgen allemaal,

Zoals we al eerder hebben vermeld komen er twee keer in de maand projectjes op het Dutch Stamp Chickies blog en vandaag is de eerste.....van Anita .

Anita geeft zélf uitleg bij wat ze gemaakt heeft dus ik hoef daar verder niets aan toe te voegen.
Kijk en geniet en......misschien gaan jullie wel aan de slag om ook zoiets moois te maken. Veel knutselplezier. Vergeet de lopende challenge niet..... je kunt nog meedoen tot 13 oktober 18.00 uur.


Lantaarn....


Snij 2 cirkels van 12 cm doorsnee.Snij 2 stroken van 30 bij 5 cm.
Ril deze op 2.5 cm.
Knip om de 1 cm in tot de rillijn.

Plak de uiteinden aan elkaar zodat er een cirkel ontstaat.


En plak het vast aan de cirkel.
Dit maak je dus 2 keer.

Neem een stuk mica van 30 bij 15 cm.
Mocht je geen mica hebben.
Ik doe het zelf altijd met lamineervellen. Die haal ik even door het lamineerapparaat.
Plak aan de kan van 15 cm dubbelzijdig tape.
En maak het iets kleiner dan de cirkel van de bodem. Want hij moet er in passen.
Maar houd een paar mm over zodat we er zo nog wat op kunnen plakken.

Aan de boven en onderkant plak je weer dubbelzijdig tape.
 En zet hem eerst even aan de kant.

We gaan nu 12 stroken mica snijden van 18 bij 1.8 cm
Ril de uiteinden allemaal op 1 cm.
Plak ze vast zoals op de foto staat. Zo ontstaat er een soort ronde waaier.
Als alles goed en stevig vast zit kan je de bovenkant vastplakken.



Zet dit in de beide cirkels, zodat er een lantaarn word.


Het belangrijkste is nu klaar.

Dan beginnen we met versieren.
Ik heb er voor gekozen om eerst kant aan de onderkant en aan de bovenkant te gaan gebruiken.
En daarna heb ik swirls gestanst.
En rozen gemaakt.

De bovenkant van de deksel heb ik een cirkel van 11.5 cm doorsnee plakt. Met het hengseltje van 27 cm lang. De breedte ligt er helemaal aan hoe breed jij hem wilt hebben.
Ik heb een randpons gepakt en een sierlijk hengsel er van gemaakt.
Daarop heb ik met verschillende stansjes gewerkt.
En de rozen ook weer zelf gemaakt.

Er zit even wat werk in. Maar het eindresultaat mag er wezen.

Veel plezier met maken.



Namens Anita en de rest van het DT wens ik iedereen een hele fijne dag.
Plony.

19 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende creatie,
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anita..Wat is ie mooi !!

    Groetjes Joukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super gedaan Anita!
    groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk projectje, Anita!
    Groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super gaaf projectje, erg leuk!
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen